23 Temmuz 2011 Cumartesi

KPSS A'ya Evde Hazırlanmak Zorundaysanız Bana Eşlik Edebilirsiniz :)

      Herkese merhabalar.Ben Gazi Üniversitesi Ekonometri Bölümü 2011 mezunuyum. Okulumun verdiği eğitim hem KPSS'ye  yönelik olmadığı için hem de fazlasıyla bilgi gerektirdiği için 2011 KPSS'ye girmedim. Geçen sene kpss kursuna gitmek için kararlı olmama rağmen bu senenin başlarında bu kararımdan vazgeçtim. Neden derseniz hem kendime güveniyorum ben disiplinli çalışabilirim diyebiliyorum hem de kurslara o kadar parayı verme taraftarı değilim. Ayrıca kurslardan da şüpheliyim. Hocaları nasıl olacak, girdiğim sınıf ortamı nasıl olacak diye birçok soru işareti belirdi kafamda. Belki de bana zaman kaybından başka birşey vermeyecek. Ha bir de para kaybı tabii ki. Bu kaybettiğim zamanı evde çok daha verimli kullanabileceğime inanıyorum. Bunlar kursa gitmemem için hiç değilse bana göre önemli sebepler. Hadi oldu da alan derslerinin içinden çıkamadım. İçinden çıkamayacağım dersler büyük ihtimal iktisat ve hukuk olur. Sadece bu derslerden ders veren kursu düşünürüm tabii ki. Gördüğünüz gibi hiçbir problem çözümsüz değil. Eğer siz de kendinize güveniyorsanız, evde disiplinli çalışabileceğinize inanıyorsanız kursu hiç değilse yolun başında göz ardı edebilirsiniz. Ama kursa gitmemek için yazdığım nedenler size uymuyorsa kursa gidin derim.
     Malum KPSS demek KPSS B demek değil. Bizim bir de iktisat, hukuk, muhasebe gibi temel dersleri kapsayan A grubumuz yani alan derslerimiz var. Kazanmak zor olsa da zoru başarmak da insana özgüdür.Biz neden başaramayalım ki.
     Blog açmamın sebebine gelince eğer ilerde kpss ile bir meslek sahibi olursam o başarıya nasıl ulaştığımı,başarıya giden yolda ne gibi zorluklarla karşılaştığımı ve her ne olursa olsun hiçbir şeyin imkansız olmadığını  göstermek; birbirimizden destek alarak bu zorlu yolda birlikte yürümek.Ama öncelikle kendimize inanmalıyız. Bu şartı sağladığımız taktirde motive olmanın temel kuralını da sağlamış oluruz.
      Eğer bu  yola çıkmayı kabul ettiyseniz şu kuralları da kabul ettiniz demektir:
 *  Kendinize inanın,başarabileceğinize inanın,
 *  Disiplinli çalışmayı elden bırakmayın,
 *  Kursa gitmek ve ya gitmemek kararınızı verin, 
 *  Asla ve asla VAZGEÇMEYİN!

                      ***Tabii ki bu kurallar benim için de geçerli.. :)
                      ***İnanmak başarmanın yarısıysa inanmadan bu yola çıkmamalısınız..
                      ***Bekle bizi 2012 KPSS A, biz geliyoruz! ;) 

1 yorum:

  1. Merhaba geç de olsa blogunuzu farkettim. Ben uluslararası finans ve bankacılık lisans mezunuyum. Bgrubundan hazırlanıyorum ama çalışmaya geç başlayabildiğim için yetişecek gibi değil... A grubu sınavını seneye almayı düşünüyorum. Hangi kurumun hangi puan türleriyle alım yaptığı hakkında bilgiler dışında internette ayrıntılı bilgi bulamadım. Hangi kurumlarda ne gibi çalışma şartları mevcuttur, bunların hangileri bir bayaniçin en uygunudur örneğin rotasyonunun olmaması gibi şartlar.. İşin içindeki birinden yardım alabilirsem çok sevineceğim. Şimdiden teşekkürler. İş hayatınızda ve blog yazılarınızda başarılar :)

    YanıtlaSil