27 Temmuz 2011 Çarşamba

24.07.2011 Çalışması

          Saat=11:57
          Bugün pazar günü olduğu için saati biraz geçirdim.Ama hiç birşey için geç değildir diyorum ve çalışmalarıma başlıyorum.Bu arada geçen gün muhasebede takıldığım bir yer vardı.Kar neden gelir tablosunun soluna yazılıyor?Tablonun solunda giderler yer alırken neden karı sola yazıyoruz?Buna matematiksel olarak bir çözüm buldum:Giderler tablonun soluna,gelirler sağına yazılır.Eğer Gider>Gelir olursa ortada bir zarar var demektir ve tablonun solu daha büyüktür.Sol daha büyük olduğu için sağ tarafa bir değer eklemeliyiz ki tabloyu denkleştirebilelim.Bu değer de elimizdeki 'zarar'dır ve sağ tarafa yani gelirlere eklenmelidir.Kar varsa kar için de bunların tersi geçerlidir.Gelir>Gider => KAR.Bu kar tablonun hangi tarafı daha küçükse oraya yani sol tarafa yazılır.
         Saat=14:05
         Mikro iktisat çalışmamı bitirdim.Çalıştığım ise Erdal Ünsal 2.ünite Kapitalizm-Sosyalizm-Piyasa Mekanizması.Ek olarak Zeynel Dinler-Mikro Ekonomi kitabından da çalıştığım için biraz uzun sürdü.Bir de önemli kısımlar not aldım tabi:) Bu ders beni birazcık yordu.Birazcık ara zamanı:)
        Saat=15:38
        Dün çalıştığım makro tekrarını yaptıktan sonra dün devam etmemin yolunu kesen Parasalcılık'ta yine takıldım kaldım.Çalışmaya çabalarken elime bir de bir kase çekirdek aldım.Çalışmanın başlarında çekirdek yenir mi? Hayatta yenmez!Öğrenmiş oldum böylece.:) Siz de çalışırken sakın ha sakın çekirdek yemeyin yoksa bitirene kadar elinizden bırakmazsınız.Ben bile çekirdek hayranı olmamama rağmen bırakamıyorsam tutkunları düşünemiyorum:) 
        Parasalcılık bekle beni geliyorum:)
        Saat=18:15
        Bugün fazlasıyla dinlendiğimi ve çalışmadan verim alamadığımı hissediyorum. Makroda 1.üniteyi bitirdim.Ünite sonundaki soruları da kısmen yaptım.Şimdi mikro ve makrodan bugün çalıştıklarımı tekrar etmeliyim.
        Saat=18:40
        Sonunda tarihe geçiyorum.İktisat konusunda 2 günde 1 olan verimsizliğimi henüz anlamış değilim.
        Saat=21:58
        Tarihte 2. ünite olan İlk Müslüman Türk Tarihi'nin bir kısmını çalıştım.Zaman çok çabuk geçiyor ders çalışırken..Demek ki günde 2-3 saat çalışmak KPSS için yeterli değil.Çünkü ben 2-3 saati bir dersi çalışarak harcıyorum bile.Tarihten sonra 2 saatlik moladan sonra muhasebeye geçiyorum.Muhasebeyi günün sonuna bırakma tercihini iyi ki yapmışım.:)
        Saat=23:33
        Muhasebe dün çözdüğüm uygulamalı soruların bir örneğini çözeyim dedim. Ama içinden çıkamadım sanırım.Mizan çıkarıyorum toplamlar yanlış çıkıyor.Al sana sil baştan:) Yoruldum valla ama pes etmeyeceğim iyice anlamadan nere nereye denk olmalı anlamadan bırakmayacağım peşini:)
                         
                               İyi Geceler:):)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder