18 Temmuz 2013 Perşembe

Girdiğim Sınavlar ve Sonuçları(Güncel)

    Merhaba arkadaşlar, uzun bir aradan sonra yazmaya nihayet fırsat bulabildiğim bu yazımda sizlere KPSS sonrasında girdiğim sınavları ve sonuçlarını yazmak istiyorum.

    Girdiğim yazılı sınavlar:
**29 Eylül 2012: Devlet Gelir Uzman Yardımcılığı
**10 Kasım 2012: Gelir Uzman Yardımcılığı (+mülakat)
**1-2 Aralık 2012: Gümrük Müfettiş Yardımcılığı
**8-9 Aralık 2012: Defterdarlık Uzman Yardımcılığı (+mülakat)
**30 Mart 2013: Gelir Uzman Yardımcılığı
**27 Nisan 2013: Mali Hizmetler Uzman Yardımcılığı
**7 Eylül 2013: Vergi Müfettiş Yardımcılığı(+mülakat)

     29 Eylül 2012: Devlet Gelir Uzman Yardımcılığı
     Merkez uzmanlıktır yani görev yeri Ankara'dır. Baraj puanı P49 puan türünden 75'tir.Sınavı test şeklindedir ve alımı az olduğu için yüksek puanla kapatmaktadır.Bu yüzden baraj puanının pek de önemi yok.
     Ben sınava kpss sonrasında verdiğim aradan sonra 10 günlük çalışma ile girdim.Ama tabi o kadar konuyu tekrar etmeyi başaramadım.Sınavdan aldığım puan:69, kurum sınavı kapatma puanı:86

    10 Kasım 2012: Gelir Uzman Yardımcılığı
    Görev yeri:Taşra Genel olarak yılda 3 defa belli illere ihtiyaç oranında alım yapılır.
    Sınava kpssye hazırlık döneminde aldığım kısa notlardan çalışma yapıp geçmiş kurum sınavı sorularını çözerek hazırlandım.Geçmiş sınav soruları kpssye göre çok kolay kalıyordu ve sorular her yıl birbiri ile paraleldi.Tabi geniş bir konu yelpazesi var onu saymıyorum.Girdiğim sınava gelince geçmiş sorulardan çok farklıydı.Kazanmak için kapsamlı bir çalışma yapılması gerekiyordu.Ben sınavdan 79 aldım ve mülakata katılmaya hak kazandım.Mülakata çağırılan son kişinin puanı yani kurum sınavı kapatma puanı 73 oldu.Yani kısaca şunu söylemek istiyorum, sakın ola ki sadece çıkmış soru çözerek hiçbir sınava girmeyin. Konular hakkında hep ayrıntılı bilginiz olsun,bilginizi korumaya çalışın.O kadar konuya sürekli hakim olmak zor ama bunu başardığınızda her kurum sınavına içiniz rahat olarak girebilirsiniz.(Mülakat bilgilerini ayrı bir yazı ile anlatacağım.)

    1-2 Aralık 2012: Gümrük Müfettiş Yardımcılığı
    Sınav şekli klasik olup cumartesi günü 2, pazar günü 2 oturum ile toplam 4 oturumdan oluşmaktadır.Meslek rotasyona yani yer değiştirmeye tabi bir meslektir.Rotasyon özellikle kaçındığım bir mesele olmasına rağmen bu sınava bir yakınımın tavsiyesi ile girdim.Sınava giderken ayaklarım hep geri geri gitti ama yine de tüm oturumlara girdim.Sınavda başarılı olabilmek için her oturumun puanı en az 50, ortalama puanınızın da 70 olması gerekmektedir.Sonuca gelince sınavda başarılı olamadım.Bu duruma maalesef diyemiyorum.Çünkü hiç istemiyordum tam da istediğim gibi bir sonuç oldu.Ayrıca sınavdan kaç puan aldığımı da bilgi verilmediği için bilmiyorum.

   8-9 Aralık 2012: Defterdarlık Uzman Yardımcılığı
   Sınavı Gümrük Müfettiş Yardımcılığı sınavının formatında olmasına rağmen sorularının çok daha hafif olduğunu düşünüyorum.Sınavda başarılı olma şartı ise yine GMY'de olduğu gibi.. Sonuca gelirsek bu sınavı başarıyla geçtim. Notlarım ise şöyle:
   İktisat: 86
   Maliye: 78
   Hukuk: 91
   Muhasebe: 63
   Ortalama: 79,8

   30 Mart 2013: Gelir Uzman Yardımcılığı
  Defterdarlık Uzman Yardımcılığı(DUY)'nı kazandığım belli olmadan hazırlandığım sınav.. Bu sınava yalnız hazırlanmadığım için hazırlık sürecim baya keyifli geçmişti.O yüzden sınava da hem bilgi hem moral olarak bomba gibi hazırlanmıştım.Sınav soruları 10 Kasım 2012'deki gibi çok zor değildi. Ama yine de eski sorular gibi kolay da değildi.Sınavdan 84 alarak mülakata katılmaya hak kazanmıştım. Ama DUY'u kazanınca bu mülakata girmedim.Sebebi ise mesleklerin arasındaki farklar ve DUY'un daha iyi şartlara sahip olması..
  
  27 Nisan 2013: Mali Hizmetler Uzman Yardımcılığı
  Görev Yeri:Merkez veya taşra (Bakanlıklar,İl Özel İdareleri ve Üniversiteler)
  Benim bu sınava başvurmamın sebebi Ankara'da bakanlıklarda çalışabilme imkanımın olmasıydı. Sınavı gerçekten zordu.Ama bunu da geçmeyi başardım.Puanım 84, sıralamam 53'tü. Mülakata katılmaya hak kazanmıştım ama sınava katılmadım.Sebebi ise kazandıktan sonra işleyecek sürecin çok uzun olması ve benim artık bir an önce işe başlamak istememdendir.Çünkü artık daha fazla beklemek istemiyordum.

EK:

7 Eylül 2013: Vergi Müfettiş Yardımcılığı
Görev yeri:Kazananlar listesinde %5'e girilmişse; Ankara,İstanbul,İzmir grup başkanlıkları
                                                 %95'e girilmişse;diğer illerde bulunan grup başkanlıkları
Test şeklinde yapılan yazılı sınavı ile sözlü sınavı başarıyla tamamlayıp Vergi Müfettiş Yardımcısı olarak atanmaya hak kazanmış bulunmaktayım.Gerçekten sevindiğim bir sonuç olmuştur.Bu sonucun sizlere de umut aşılaması dileğiyle.. Hoşça kalın :)

18 yorum:

  1. mülakat yazınızı bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
  2. selamlar,web sayfanızı bugün gördüm ve biraz siteyi gezince gerçekten çok hoşuma gitti.bende kpss a grubundan sınava hazırlanıyorum.fakat daha başlayalı 1 ay oldu ve önümde 7 ay var.derslere başlamak için çokmu geciktim bilmiyorum.çünkü alan grubundan hiç bir alt yapım yok ve herşeye en baştan başladım.umarım bu kısa süre zarfında bu işin üstesinden gelebilirim...

    YanıtlaSil
  3. Tabii ki de geç kalmadınız.Bence gayet ideal bir zaman dilimi başlamak için.Önemli olan bundan sonrasını iyi değerlendirip derslere odaklanmak.Alan grubundan benim de hiçbir altyapım yoktu.Her şeyi ben de baştan yaptım.Sizin için güzel bir örnek olduğumu düşünüyorum.Sisteminizi kurup buna göre hareket ettikten sonra her şeyi yapabilirsiniz, yeter ki yapmak isteyin ve peşini asla bırakmayın..

    YanıtlaSil
  4. merhaba, ben de açıköğretim 4. sınıf öğrencisiyim ve kpss a 'ya ilk defa bu yıl girmeyi düşünüyorum. Daha önce g.yetenek ve g.kültür bölümlerine girip 86 puan almıştım fakat mühendis olduğum için kadro olmadığı için atanamamıştım. 32 yaşındayım ve bir fabrikada orta düzey yönetici olarak çalışıyorum. Fakat özel sektörde özellikle kendi sektörümde pek bir gelecek göremediğim için a tipi kadrolara girmek istiyorum. aslında işimi bıraksam ve tam zamanlı olarak bu derslere hazırlansam yüksek puanlar alacağım konusunda kendime güveniyorum fakat hiç bir şeyin garantisi yok tabi aynı zamanda evliyim ve 2 yaşında bir kızım var ve maddi olarak düzenli olarak gelire ihtiyacım var ve şu anki durumumu da riske atmak istemiyorum. a tipi kadrolar için çok deneyimlisiniz ve bir çok sınava girmişsiniz . her sınavın zorlukları hakkında bilgi sahibisiniz. sizin deneyimlerinize göre ben açıköğretimden aldığım derslerden aldığım bilgilerle ve akşam işten geldikten sonra bir iki saat çalışmayla sizce bu sınavları kazanabilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sorunuzun cevabını verebilmem için derslere ne derece hakimiyetiniz var onu öğrenmem gerekiyor.Konularda ne kadar iyi olursanız olur soru çözümü yönünden kendinizi mutlaka geliştirmeniz lazım.İsterseniz mailime yazın,daha detaylı konuşabiliriz. Başarılar dilerim..

      Sil
  5. bende kpss a dan hazırlanıorum bu blog için teskkür etmek istiyorum öncelikle merak edıorum da neresi oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim yardımcı olmasına sevindim.Şu an Defterdarlık Uzman Yardımcısı olarak çalışıyorum.

      Sil
    2. mrh özlem hanım defterdarlığın gelir uzmanlığına göre avantajlrı neledir bn ikisini de kazandm.bu sene biri 1000 kişilik ist gelir diğeri 36 kişilik ist defterdarlık ilerisi için hangisi avantajlı birde ailenle birlikte ist da yaşamak var teşekkür ederim şimdiden

      Sil
    3. İyi günler, Defterdarlık Uzman Yardımcılığı ile Gelir Uzman Yardımcılığını karşılaştırmak gerekirse DUY daha avantajlıdır. Bildiğim kadarıyla 100 TL gibi bir maaş farkı var.Aynı zamanda DUY'da iş yoğunluğu daha azdır..Seçim size kalmış ama bana göre DUY olmayı tercih etmeniz daha mantıklı..

      Sil
  6. Belli bir alt yapi ile cikmis soruları simav kodunda cozuorum ilk denemede 73-86 arası ikinci de ise 78-90 arazi apuanlar aliorum.yanlislarimi öğreniyorum.sizce 28 aralik Gib için yeterli midir. Ayrıca tecribelerinizi paylastiginiz için tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkmış soru derken Gelir Uzman Yarımcılığı çıkmış sorular mı? Eğer öyleyse ben yeterli olduğunu düşünmüyorum.Sorulan soruların tarzı değiştiği zaman sınav sonucu olumsuz olabiliyor çünkü.

      Sil
  7. Öncelikle iyi akşamlar diliyorum. Ben Gazi Üniversitesi Kamu Yönetimi 3. sınıf öğrencisiyim. Sizi hayranlıkla takip ediyorum, başarılarınızın devamını diliyorum. Her şey için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. senden esinlendiğim bu olayda bende bu işin bir örneği olarak çıktım yola :) kpssahedefi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar bu sene son senem ve sdu de iktisat okuyorum fakat temelim hic yok denecek kadar var bnde okulla beraber gitmez diye kendim yurtta hazirlanmayi düşünüyorum nasil bir çalışma stratejisi ve hangi yayinlari onerirsiniz

    YanıtlaSil
  10. Benim bu yolda 3.yılım pes etmemştm bu yıla kadar ama bu yıl devam etmkte cok zorlanıyorum edemiyorum hatta pskoljm cokbozuldu tüm arkdslarm atandı 80küsür ouanla kaldm ya tekrar hazrlanmlı yada bırakmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Esra, kpss yolu amaca ulaşana kadar çok zorlu bir yoldur maalesef. Biliyorum senin için çok zor, psikolojik olarak yıpranmışsındır eminim ama 1 sene daha dişini sıkarsan amaca ulaşacagını düşünüyorum.Biraz daha sabır..

      Sil
  11. Merhaba ben de bu sene a grubu kadrolarini dusunmeye basladim uluslararasi finans ve bankacilik lisans mezunuyum bir bayan icin en uygun rotasyonu zorunlu tutmayan birkac bolum tavsiye ederseniz cok sevinirim.. hangi çalışma alanlarinda calisma sartlri nasildir bilgim yok internette de cok kisitli bilgi mevcut. Sizi tebrik ediyorum simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bakanlıklardaki uzmanlık kadroları merkez veya taşrada görev yapmayı sağlar.Bu yüzden rotasyona tabi değildir. Ve tabi ki bir bayan için en güzel kadrolardandır:)

      Sil