9 Mart 2012 Cuma

Sınava 4 ay kala:)

   Merhaba arkadaşlar öncelikle başlığımın sizi korkutmamasını diliyorum.4 ay, zamanı iyi değerlendirip çalışan kişi için gayet uzun bir zaman.
 
   Yine uzun bir ara verdikten sonra çalışmalarımdan biraz bahsetmek istiyorum.Ders fazla olduğu için,sınav yaklaştıkça hepsini bitirme ve beraber götürme zorunluluğu hissettiğim için kafamda toplamam,sistemi kurmam biraz zor oldu.Tam olarak kurabildiğim de söylenemez tabi.Ben kurabildiğim kadarını aktarmaya çalışacağım.

   ALAN DERSLERİ:
   Hukuk>>> 2. tekrarı bitirmek üzereyim.Şu an için hukukta 1. sefere göre daha iyiyim ama yeterli olduğumu düşünmüyorum.Bu yüzden 3. tekrar konusunda hala ısrarlıyım.Zamanımın kalacağını da düşünüyorum.tabi 3. tekrarı yapana kadar hiç değilse 2 günde bir hukuk tekrarları yapmayı planlıyorum.
   İktisat>>>Zeynel Dinler çıkmış soru çözümleri kitabını aldım(2012 baskı) Gerçekten çok güzel bir kitap ve fazlasıyla yararlı olacağını düşünüyorum.O yüzden şiddetle tavsiye ediyorum.Şu ana kadar çıkmış tüm sorular (sadece kpss değil bütün kurum sınavlarının soruları) mevcut ve çözümleri harika ve tatmin edici.Bu kitaptan her gün 1-1,5 saat soru çözüyorum ve bir deftere not alıyorum.Bazı soruların cevabını bilseniz bile soru değişik yönlerden sorulduğu için yapamayabiliyorsunuz.O yüzden not alınması gerektiğini düşünüyorum.
   Muhasebe>>> Hukuk bittikten sonra muhasebe tekrarına ve Ferhat Yıldız kitabı çözümüne geçeceğim.
   Maliye>>>Muhasebe ve ya iktisat tekrarlarından sonra başlamayı düşünüyorum.Tabi bu 2. tekrar olacak.
  
   GENEL KÜLTÜR-GENEL YETENEK DERSLERİ:
   Tarih ve coğrafya>>>Bu derslere toplam 1,5-2 haftalık zaman ayırdım genel tekrar için.
   Vatandaşlık>>> Hukuk öğrendikten sonra çok da zor gelmiyor bu ders artık.Sadece güncel kısmında eksiklerim var.
    Matematik>>>Tarih ve coğrafya tekrarından sonra başlayıp günde 2 saat ayırmayı planlıyorum.Ne kadar zamanda biter bilmiyorum ama çok uzun süreceğini de zannetmiyorum.
    Türkçe>>> Konu kitabını bir kez bitirip soru çözmeye başlamıştım ama bir süredir soru çözmüyorum. Matematikten sonra bir kez genel tekrar yaptıktan sonra artık deneme çözümüne geçeceğim.

   Planlarım şimdilik bu kadar.Günde yaklaşık 9 saat çalışıyorum.Çalıştığım derslerin arasına matematik girince saatlerin artacağını düşünüyorum ama bünye de fazla kaldıramıyor hani:)
   İngilizce için ne yapacağımı tam olarak bilmiyorum.Çalışmayı denedim ama kafamın geçen sene aldığı bilgileri bu sene almadığını farkettim.Nedendir bilmiyorum.Ama o kadar çok taktik, kalıp var ki sıkılıyorum çalışırken. Yaparsam fazlasıyla avantajlı olacağımı da biliyorum ama bir türlü olmuyor.Bunun hakkında bir program yaparsam yazıma ekleme yaparım.
   Bu arada geçtiğimiz pazar Halk Bank'ın uzman yardımcılığı sınavı vardı.Sorular genel olarak kolaydı ama o kadar çok bilgi var ki kafamızda karıştırılıyor haliyle.Cevaplar yayınlandı.Kontrol ettiğim kadarıyla ve yanlış hatırlamamışsam durumum iyi bir seviyede.Bu da bana çalışmalarımın ve emeklerimin boşa olmadığını gösterdi. Tabi sınavın kpss yanında kolay olduğunu biliyorum ama yine de moral aşıladığı için iyi ki girmişim dedim:)

    Ayrıca bazı alan derslerinin soru dağılımında değişiklik söz konusu.Özellikle iktisada dikkat etmenizi öneririm:

    İKTİSAT : KONU DAĞILIMI
1) İktisadi Doktrinler Tarihi %5
2) Mikro İktisat %30
3) Makro İktisat %25
4) Para-Banka-Kredi %10
5) Uluslararası İktisat %10
6) Kalkınma-Büyüme %10
7) Türkiye Ekonomisi %10
    KAMU YÖNETİMİ : KONU DAĞILIMI
1) Siyaset Bilimi %15
2) Anayasa %15
3) Yönetim Bilimleri ve Kamu Politikası %20
4) Yönetim Hukuku %20
5) Kentleşme ve Çevre Sorunları %15
6) Sosyoloji %5
7) Türk Siyasal Hayatı (Osmanlıdan
Günümüze Siyasal Olaylar) %10
    ULUSLARARASI İLİŞKİLER: KONU DAĞILIMI
1) Uluslararası İlişkiler Teorisi %20
2) Uluslararası Hukuk %25
3) Siyasi Tarih %15
4) Uluslararası Güncel Sorunlar %15
5) Uluslararası Örgütler %10
6) Türk Dış Politikası %15


   İyi çalışmalar.Zamanı verimli kullanmanız dileğiyle...

2 yorum:

  1. merhaba özlem hanım.bişy sorucam:iktisat konu dağılmları 2013 için de böylemi?.ayrıca diğer alanlardaki soru dağılımlarında bir değişiklik oldumu?.teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ömer bey, konu dağılımlarında değişim yapılması önemli bir meseledir. O yüzden ösym bunu özellikle sitesinde duyuru olarak yayınlamaktadır.Buna binayen diğer alanlarda herhangi bir değişim olmaığını söyleyebilirim.

    YanıtlaSil