5 Kasım 2011 Cumartesi

Anayasa Hukuku

   Merhaba kpss arkadaşlarım, geçen gün anayasa hukukuna başladığımı söylemiştim.Konuları okumayı perşembe günü bitirdim ve o günden sonra soru çözümüne geçtim.Öncelikle kitabın arkasında olan 120  soruyu çözdüm.Ama bu sorular pek hoşuma gitmedi.Ondan sonra Themis kitabının anayasa hukuku sorularına geçtim.Daha 2. sorudan sonra bu kitabın çok güzel bir kitap olduğunu anladım.Çözümleri çok ayrıntılı ve hangi kısım önemliyse dikkati oraya çekip akılda kalmasını sağlıyor.Okuyarak aklımda kalmayan birçok kısım bu çözümler sayesinde aklımda kaldı.Ve hukuğa ne kadar erken başlanırsa o kadar kalıcı bilgilerin olacağına inandım.Tıpkı değerli arkadaşım, kpss destekçim olan arkadaşımın dediği gibi :)
 
    Program şöyle olacak:
 - Hukuklar sırayla bitirilecek.Bitirilme şekli de konuların hızlı okunup soru çözümüyle konuların pekiştirilmesi şeklinde olacak,--ayrıca; örneğin anayasa hukukunu bitirip idare hukukuna geçince Themis anayasa soruları çözülmeye devam edilecek--
 - Maliye ve muhasebe bitirilecek,
 - İktisat konularının tekrarı ve soru çözümü yapılacak,
 - Hukukların sırayla tekrarı yapılacak,
 - Program hepsinden 3'er kez olacak şekilde tekrarlanacak.

  Umarım zamanım bu kadar tekrarı yapmaya yeterli olur.Ama ben şimdiden elimden geleni yapmaya çalışıyorum.Hatta çalışmıyorum yapıyorum:) Çalışma saatimi arttırdım sırf hukuk yükünü sırtımdan erkenden atmak için:) İşte o zaman çok hafifleyeceğim.Çünkü bütün hukuklara şimdilik çok yabancıyım ve yabancı olunan bir şeye başlamak gerçekten zor.Birinci seferleri bitirdiğim zaman 2. ve 3. tekrarlar benim için kolay olacak eminim.
  Yukarıdaki programı bana öneren, bir arkadaşım..Daha 1,5 aydır tanıdığım birinin önerilerini niye bu kadar dikkate alıyorum bilmiyorum.Ama koşullarımız birbirine o kadar çok benziyor ki, fikirlerimiz o kadar çok uyuşuyor ki söylediklerini uygulamamam için hiç bir sebep göremiyorum.Ve mümkün olduğu kadar da uygulamaya çalışıyorum.Hukuk sorularını çok hızlı çözebiliyor.( Maşallah:) )Kpss'de de zamanın çok önemli olduğunu düşünürsek bu iyi bir avantaj. İnşallah bizler de bu derecelere gelebiliriz:)
  Benim önceki programım hukuğa sınava 3 ay kala başlamaya dayanıyordu.Ama iyi ki böyle bir şey yapmamışım diyorum şimdi.Umarım bunu sınavdan 3-4 ay önce de söylerim..Bunu özellikle sözelden pek haz almayan arkadaşlara öneriyorum.Çünkü aynı benim gibi sözeli çok sevmeyenler hukuğu sırtlarında hep yük olarak taşırlar.Çünkü gözümüzde çok büyür.Çünkü hukuk sözeldir ve bir sürü hukuk kitabı bizleri beklemektedir. Çünkü biz onu daha önce hiç görmemişizdir.(Tabii üniversitedeki anayasa hukuku gibi dersleri ve seçmeli dersleri saymazsak) O yüzden hukuka erken başlayıp en az 2 defa tekrar yapmak (ki 3. tekrarda tam olarak oturuyormuş) yükümüzü hafifletir ve en önemlisi moralimizi düzeltir.Biliyorsunuz sınavlarda moral çok önemli..
   Neyse, bu sefer biraz fazla uzattım galiba..Sorularınız ve önerileriniz olursa maillerinizi bekliyorum..

   Kitap listesini de bugün tekrar güncelleyeceğim.
  
   Herkese hayırlı bayramlar dilerim, en mutlu günler sizlerin olsun:):)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder