25 Kasım 2011 Cuma

Medeni Hukuk

24.11.2011 : Medeni Hukuk Başlangıç (Oğuzhan Ardıç) : Kitabın ilk kısımları hukuka giriş ile ilgili olduğu için bu kısımlarda sadece gözüme çarpan bölümleri okudum.Kabaca okuduğum kısımlar da dahil olmak üzere 190. sayfaya kadar ancak ilerleyebildim.Şimdiki görüşüm ise medeni hukukun zevkli olduğu ama bu görüşüm değişebilir tabi:) .

25.11.2011 : Eşya hukuku haricindeki kısmın bitirilmesi ve bu kısımla ilgili Themis sorularının çözümü :  Bugün kendimi çok iyi hissediyorum.Farkında olmadan 8,5 saat çalışabildiğime göre ders benim için zevkli geçti.[Bu 8 saate 1,5 saatlik tarih de dahil tabi:)] Themis'ten 170-180 soru çözmüşümdür sanırım.Soruları çözerken o kadar zevk aldım ki daha soru olsa devam edecektim ama sorum olmadığı için devam edemedim:) KPSS'de Aile Hukuku'ndan sorumlu olmadığımız için de bu bölümü okumadım.Ama arkadaşım önemli olan 1-2 başlık söyledi.Onlara dair soruları çözdüm,yani hepsini okumamazlık etmedim.Önemli olan konular ise, evliliğin mutlak butlanla geçersiz olma sebepleri ve evlatlıkla ilgili kısımlar.Şimdiye kadar en sevdiğim hukuk medeni hukuk oldu :) Yarın eşya hukukunu okurken de bu fikirlerim devam ederse kendimi gerçekten çok mutlu hissedeceğim.:)

26.11.2011 : Eşya hukuku : Bugün medeni hukuğun son bölümü olan eşya hukukunu okudum.Aslında okurken anladım ama biraz karışık.Eşya hukukuna zor denmesinin sebebi de bu sanırım:) Bu yüzden ben de okuduktan sonra bölümün başına dönüp önemli gördüğüm yerlerin notunu çıkardım.Bunları da yarın okuyup kavrayacağım ve Themis sorularını çözeceğim.:)

27.11.2011 : Eşya hukuku : Özetlerimi okuyup sorulara geçtim ama sorular o kadar ayrıntılıydı ki beni biraz zorladı.Bu "biraz" sıfatı uğraşlarımın yanında hiç kaldı galiba:) Öğrendiklerime göre hukukun en zor kategorisi eşya hukukuymuş, gerçekten de öyleymiş uygulamalı olarak bunu görmüş oldum. Themis'ten 210 soruyu kendimi zorlayarak çözdüm.Neyse ki medeni hukuku da böylece bitirmiş oldum.Hukuktaki zorlu yolumu yavaş yavaş tamamlıyorum.Bakalım ne zaman gelecek bu yolun sonu:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder