5 Temmuz 2012 Perşembe

Son 2 Gün:)

     Merhaba KPSS yoldaşlarım:)

     Son yazımdan itibaren 3 ay geçmiş.Zaman o kadar hızlı geçiyor ki blogla ilgilenmeye pek fırsatım olmadı ama sınava 2 gün kala ne durumda olduğumu artık yazmam gerektiğini düşündüm.

    Öncelikle sınava 2 hafta kala durumum neydi bundan başlamak istiyorum:Önümde bir sürü tekrar edilecek konu vardı.Her dersi son 2 haftada en az 1 kez tekrar etmem şarttı.Bunu tam olarak uyguladım diyemesem de elimden geleni yaptım.Hukukta her gün bir hukuk dersi olmak üzere sürekli tekrar halindeydim.Ama herhangi bir sıra izlemedim,kendimi hangi derste eksik hissettiysem o derse yoğunlaştım. Muhasebeye gelirsek, sayısal bir ders olmasına rağmen biraz uzak kalmanız sizi bu dersten soğutur ve yabancılaşırsınız.O yüzden bunun tekrarının da soru çözülerek yapılmasından yanayım. Maliye de nankör derslerden biri olduğu için bunun da sürekli tekrarı şarttır.İktisatta ise konuları ayrıntılı şekilde tekrar edemeyeceğim için notlarımdan çalışmayı tercih ettim.Tabi kitap çalışmasına göre çok çok eksik kaldı orası ayrı.Ama iktisattan 3-4 ay öncesi gibi iyi değilim.Demek ki iktisat da nankör bir dersmiş.:) Denemelerden bahsetmek gerekirse, Murat ve İhtiyaç Yayıncılık'tan  alan denemesi; İhtiyaç ve Pegem Yayıncılık'tan GY-GK denemesi çözdüm.Denemeler arası o kadar çok fark oluyor ki ya sorulardan şüphe ediyorsunuz ya da kendinizden. Şöyle söyleyeyim; örneğin hukukta bir denemede 29 net çıkarken diğer denemede 17 net çıkabiliyor. Yine de deneme çözmek yararlı ve bu 2 yayını tavsiye ederim.İhtiyaç şu an için yayında değil ama ileriki zamanlarda piyasaya sürülür büyük ihtimal.Son 2 hafta çalışmaları bu şekildeydi.Bu süreyi ne derece iyi değerlendirebildim bilmiyorum ama genel olarak iyiydi.Hiç değilse artık çalışmaktan sıkılmış biri olarak iyi çalıştığımı düşünüyorum.

    Son 2 güne girdiğimize göre artık bugünden bahsedebilirim.Bugün muhasebe tekrarı yani unutulması ihtimal olan notlara çalıştım ve formül tekrarı yaptım.Ticaret ve icra-iflas hukukunun son tekrarını son günlere bıraktım.Ya bugün ya da yarın bunların tekrarını yapıp bitireceğim artık.Bu derslerin özellikle bazı kısımlarında unutma kolay gerçekleşiyor.Bu yüzden sonlara bırakılması gerektiğini düşünüyorum.
Yarın ise bahsettiğim hukuklardan birini ve gy-gk derslerinin son tekrarlarını yapmayı planlıyorum.Örneğin Türkçe'de yazım kuralları,matematikte taktiksiz yapılmayan soruların formülleri gibi.Çalışmayı fazla uzatmayı düşünmüyorum.Ertesi güne dingin bir kafayla başlamak bize yarar sağlayacaktır.:)

    Şunu da söylemeden geçemeyeceğim.Tekrarları çok sık yaptım ama her tekrarda sanki bazı şeyleri yeni okuyormuşum gibi hissettim.Sanki hiçbir şey bilmiyormuşum gibi.Zaman zaman, okuyorum ama boşuna okuyorum gibi hissediyordum.Kafa sanki bilgi kapasitesini doldurmuş da kapılarını kapatmış daha da almam diye bağırıyor.:)Ama forumlardan okuduğum kadarıyla herkes bu durumda.O yüzden bu çok normal bir durum.Sanırım bu konuların çok fazla olmasından kaynaklanıyor.Deneme çözerken ben de anladım ki konular soru çözerken akla geliyor.Ayrıca bizden mükemmel olmamızı isteyen yok.Yani endişelenecek ve moral bozacak bir durum yok.Kimse muhteşem olamaz değil mi? :)

   Evet arkadaşlarım şu ana kadar çok sabrettik,çok çalıştık.Bu güzel havalarda gezmek,eğlenmek varken biz evde olup ders çalışmayı tercih ettik.Çünkü geleceğimiz için bunları yapmak zorunda olduğumuzu biliyorduk. Şimdi emeklerimizin karşılığını alma vakti.Tabi bu sadece amacımıza ulaşmamız için attığımız ilk adım. Önümüzde koca bir merdiven olabilir.O yüzden daha çok sabretmemiz gerektiğini unutmayın ve asla yolunuzun aydınlanmasını sağlayan umudunuzdan vazgeçmeyin.


   Herkese başarılar diliyorum.Allah hepimizin emeklerinin karşılığını tam olarak verir inşallah.Tekrar görüşmek dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder